Telefonische acquisitie
Klanten werven via de telefoon
Wat is telefonische acquisitie?
De betekenis van telefonische acquisitie is het werven van nieuwe klanten via de telefoon. Als je nog nooit eerder contact hebt gehad met een klant, noemt men dit ook wel koude acquisitie, of koud bellen. De Engelse term voor koude acquisitie is ‘cold-calling’. Koude acquisitie wordt veelal geassocieerd met telemarketing, bijvoorbeeld callcenters die ’s avonds bellen naar een huisadres. Het tegenovergestelde van koude acquisitie is warme acquisitie, hierbij kennen verkoper en potentiële koper elkaar al wel van tevoren. Meestal is in een B2B situatie (business-to-business) het doel om een afspraak te maken.
Trainingen in koude acquisitie
Hoe bereid je jezelf voor op koude acquisitie? Hoe begin je een koud acquisitiegesprek? Hoe ga je om met weerstanden? Wat is de beste tijd voor koud bellen? Wat ga je precies zeggen aan de telefoon? Heb je een belscript? Kun je in 1 zin omschrijven wat het voordeel is voor je potentiële klant om met jou zaken te doen (sales pitch)? Koud bellen kun je leren! Hieronder vind je een overzicht van onze aankomende trainingen en workshops voor telefonische acquisitie.
- Voorbereiding 80%
- Ervaring 65%
- Follow up 70%
- Timing 65%
60 tips voor koude acquisitie
Op zoek naar tips voor koude acquisitie? De acquisitiewaaier bevat 60 praktische tips voor en is nu te bestellen!