Ja hoor, daar ga je dan ! Eindelijk heb je alle moed bij elkaar geschraapt en zit je er klaar voor ! Koude acquisitie staat voor vandaag op de agenda. Je gaat je met lijst ‘nice to have’ klanten bellen. Koud bellen wel te verstaan. Vol goede moed ben je gestart.
En dan…kom je wellicht het volgende tegen:
1. Je wilt graag overtuigend over komen maar gebruikt nog veel te veel uhh in het gesprek.
2. Je hebt de juiste contact persoon nog niet gevonden. Uhhh..Ik ben op zoek naar, ik zou graag doorverbonden worden met…stamel je onvoorbereid. Daadkrachtig is: Kunt u mij doorverbinden met de heer XXXXX. Tip: trek zoeken en booken uit elkaar!
3. Oh jee, je hebt geen goed kort antwoord op de volgende vraag van de receptioniste: Waar gaat het over? Dus bedenk van te voren een steengoede oneliner!
4. En dan ….Yess!!!! Wat fijn, de ander gaat vragen stellen, aan de telefoon ga je er al veel te diep op in gaan en voordat je het weet ben jij alleen maar aan het woord over je geweldige product of dienst. Bedenk “less is more” en maak gewoon de afspraak.
5. Potverdikke, getsie je hebt geen antwoord paraat hebben op de meest voorkomende weerstanden en vragen…de FAQ (Frequently Asked Questions)…
Dus regel dat van te voren breng ze in kaart!
Succes en wil je meer weten of gewoon samen aan de slag : www.leadsbellen.nl