“Je hoeft alleen maar je goede humeur mee te nemen”. Zo Simpel? Ja zo simpel. We hebben het immers over basics. De basics van goede communicatie aan de telefoon beginnen bij jezelf. Een goed humeur en stralende glimlach doen wonderen. Ook aan de telefoon. Want let maar eens op als je op deze manier op straat loopt. Wedden dat ze nog een keer omkijken. Ook voelt de ander die energie van je glimlach en goede humeur door de telefoon heen!
En dan heb je meteen al de eerste basics bij elkaar. En dan nog weten wat je wilt zeggen. Wat is je doel? Ieder doel vereist een andere aanpak. Ieder telefoon gesprek maak je op deze manier bijzonder. En dat is precies wat de ander wil. Oprechte aandacht aan de telefoon. Als jij niet weet wat je wilt. Hoe moet de ander dat dan weten. Of, als je ‘m omdraait. Zorg dat je doelbewust aan de telefoon zit.
Overtuigen aan de telefoon
En dan wil ook nog eens iedereen overtuigen aan de telefoon. Soms zonder dat ze er zelf erg in hebben dat je wel heel veel uhm of ehh zegt. Klinkt dat overtuigend? Je kunt het antwoord hierop vast zelf invullen. Maak het jezelf dan een stuk gemakkelijke door je script uit te schrijven. Dan kun je eens nalezen wat je nu eigenlijk wilt bereiken. En nog krachtiger is, het nalezen en alle overbodige dingen er uit halen. En dat kun je doen je als je je script eens uit schrijft. Alle ‘niet’ en ‘geen’ meteen overboord gooien. Maak er een positief verhaal van. Dat werkt! En Begin!
Zin om samen te bellen; dat kan! Kijk hier voor de data.
Zin om samen je script te maken en nog veel meer handige tips te weten te komen ; dat kan ook, ga mee 6-9 juni 2018 mee op werk/trainingsreis naar Barcelona!